Druhý reklamační dopis
Výsledky kamerové zkoušky kanalizační přípojky, která proběhla
počátkem září 2008, jednoznačně prokázaly, že kanalizační přípojka v našem
domě je částečně v protispádu, v nejnižším bodě je cca 15 cm níže, než je
odtok kanalizace z uliční šachty u našeho domu. Kromě toho během prvního
říjnového víkendu třikrát zkolaboval výtah.
Dne 6. října 2008 jsme proto společnosti "WESTERN COMPANY" odeslali v
pořadí druhý reklamační dopis, v němž jsme tyto vady uplatnili:"
"WESTERN COMPANY"
společnost s ručením omezeným
Střížkovská 110/3
180 00 Praha 8
V Českých Budějovicích dne 6. října 2008
v návaznosti na náš předchozí reklamační dopis z konce srpna t.r. Vám sdělujeme, že jsme obdrželi plnou moc k uplatnění práv z vad prodané věci rovněž od pí Ayllonové, tedy uplatňujeme u Vás od nyní všechny dosud i v budoucnu vytčené vady též jejím jménem.
Vzhledem k panující doktrinální a judikatorní nejednoznačnosti, zda má vady uplatňovat každý jednotlivý vlastník, či zda po vzniku společenství toto právo přechází na společenství, všechny vady, které jsme u Vás uplatnili dosud a které u Vás ještě uplatníme i v budoucnu, považujte za uplatněné nejen jménem jednotlivých vlastníků jednotek, ale též i Společenstvím vlastníků pro dům Lipová 1611/1.
V průběhu září t.r. společnost Vodovody a kanalizace Jižní Čechy, a. s., v našem domě provedla kamerovou zkoušku průběhu kanalizační přípojky. Z písemného výstupu vyplývá, že přípojka je uložena do protispádu, přičemž v nejnižším místě je uložena o cca 10 cm níže než je její vyústění do kanalizační šachty. K tomu je ještě nutné přičíst, že odtok kanalizace z této šachty je uložen o dalších 5 cm výše. Kanalizační přípojky, jak jsme se dověděli, mají být vyústěny do šachty co možná nejvýše, aby se předešlo vyplavování přípojky přívalovou dešťovou vodou. Z toho je zřejmé, že kanalizační přípojka byla uložena vadně, a to příliš nízko.
Žádáme Vás o odstranění této vady zvýšením nivelity kanalizační přípojky.
Výtah v domě vykazuje velice častou poruchovost – např. v posledním víkendu byl nutný servisní zásah třikrát, předtím byl výtah porouchaný rovněž nejméně třikrát. Vzhledem k soustavnému výskytu vad žádáme o výměnu vadného výtahu za bezvadný, přičemž máme na mysli zejm. veškeré jeho řídicí součásti. Dodavatel výtahu nás informoval, že výtah je ještě v záruce (36 měsíců od předání Vaší společnosti), a tudíž by bylo zřejmě možné, abyste ještě uplatnili obdobná práva ze záruky u Vašeho dodavatele.
Pavel Rubeš Jiří Bárta
předseda výboru místopředseda výboru